lördag 9 januari 2016

Stressad till tusen... :(

Jag blir så ledsen! Varför kan jag inte bara få må bra? Eller åtminstone som jag har mått så länge där innan december, innan jag började fokusera fel... Jag vet ju nu att jag fokuserade fel och jag har skärpt mig, varför ska jag då fortsätta må dåligt? Jag har helt fel dygnsrytm, jag är stressad mer eller mindre hela tiden, blir ännu mer stressad av småsaker, är livrädd att göra fel eller göra nån ledsen, är trött hela tiden i både kropp och själ, har svårt att koncentrera mig, har svårt att ta tag i enkla saker och än värre saker som är lite större, är lättirriterad, känner mig dålig och otillräcklig. 

Jag tog nyss en Atarax och hoppas att den ska göra sitt för nu är stressen jättehög, hjärtat dunkar i bröstet och det är jobbigt att andas, tankarna flyger iväg och ögonen flackar. Allt stressar mig just nu. Det kan räcka med att sambon frågar en enkel vardaglig fråga så blir jag stressad. Jag skulle inte vilja leva med mig själv så det är helt otroligt att han står ut. Han är verkligen en sann hjälte! Jag blir orättvist irriterad på honom och han bara tar det och försöker hjälpa. Jag vet liksom inte hur jag ska kunna visa eller förklara hur mycket han betyder för mig...

Just nu vet jag inte hur jag ska, bör eller vill gå vidare. Jag tycker att jag har gjort massa åtgärder för att minska stressen men ändå är den lika hög. Jag vill inte gå tillbaka till att inte göra nånting alls och tycka att det är jobbigt att träffa folk osv. Jag vill leva ett så normalt liv som möjligt med arbetsträning, fritid och vardag. Just nu tycker jag att jag inte har tid för nånting och jag förstår inte var tiden tar vägen... Jag gör ju ingenting... 

Jag blir så ledsen! Varför kan jag inte bara få må bra? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar